Powiększenie piersi

Powiększanie piersi
  • Opis zabiegu powiększenia piersi
  • Dlaczego u nas

Operacja powiększenia piersi polega na zmianie kształtu piersi poprzez chirurgiczne wszczepienie implantów. Powiększenie piersi należy do najczęściej wykonywanych zabiegów chirurgii plastycznej.

Zabieg powiększania piersi wykonywany jest w znieczuleniu ogólnym, dożylnym i trwa około 1,5 godziny. Po operacji Pacjentka pozostaje w klinice przez jedną dobę.

Implanty piersi są pokryte wielowarstwową powłoką silikonową ze specjalną teksturą. Zapobiega ona stwardnieniu implantów i tworzeniu się torebki wokół nich. Implanty wypełnione są osieciowanym żelem silikonowym, który nawet w przypadku ich uszkodzenia nie przedostaje się do organizmu. Istnieją także implanty silikonowe z powłoką mikropoliuretanową stosowane w przypadku, gdy organizm pacjenta wykazuje tendencje do reakcji alergicznych.

Implanty produkowane są jako implanty o kształcie okrągłym lub o kształcie anatomicznym.

Obecnie w ofercie producentów istnieje około 360 modeli implantów, dzięki temu można bardzo precyzyjnie dobrać implanty do anatomi pacjentki.

Wszystkie używane w naszej klinice implanty posiadają wymagane przez Ministerstwo Zdrowia atesty i zezwolenia na używanie w Polsce.

Implanty można wprowadzić pod gruczoł lub pod mięsień piersiowy (dobór metody jest uzależniony od wielu czynników, m.in. wielkości i kształtu piersi, stanu mięśni piersiowych itp.). Możliwe jest wykonanie jednego z wymienionych nacięć: w fałdzie podsutkowej (pod piersią - zwykle ok. 5 cm), wokół brodawki (nacięcie około-przyotoczkowe) lub cięcia pachowego. Wybór nacięcia oraz metody umieszczenia implantu jest każdorazowo konsultowany z pacjentką. Wszczepienie implantów pod mięsień piersi to najlepsze rozwiązanie dla pań, które planują dziecko (ponieważ pozwala na karmienie piersią) oraz w przypadku profilaktyki nowotworu piersi (brak ingerencji chirurgicznej w gruczoł piersiowy, łatwiejsza i bardziej czytelna obserwacja ewentualnych zmian).

Bezpiecznie

Zabiegi powiększenia piersi przeprowadza doktor Artur Gromadziński, który jest jednym z nielicznych w Europie chirurgów specjalistów chirurgii plastycznej jak również onkologicznej.

Specjalizuje się on zarówno w zabiegach powiększania jak i rekonstrukcji piersi oraz leczeniu powikłań tych zabiegów. Pacjentkom daje to gwarancję zabiegu przeprowadzonego ze szczególną dbałością o efekt estetyczny oraz bezpieczeństwo.

Bezpieczne implanty

Dla zapewnienia Pacjentkom bezpieczeństwa i najwyższej jakości usług medycznych wprowadziliśmy system zarządzania jakością ISO 9001.

ISO 9001

Kompleksowo

W naszej Klinice cena powiększenia piersi obejmuje zabieg, znieczulenie, pobyt w Klinice, opiekę pozabiegową ( w tym usługa zmiany opatrunków), a dodatkowo Pacjentki otrzymują pakiet 3 masaży wspomagających uzyskanie optymalnego efektu zabiegu.

Wyróżnia nas to, że Klinika przygotowana jest do opieki nad Pacjentkami po powiększeniu piersi. Leczymy wszystkie choroby piersi (niezależnie od obecności implantów). Opieką obejmujemy również pacjentki, które powiększyły piersi w innych placówkach niż nasza.

Implantów nie trzeba usuwać jeśli chce się karmić piersią.

Założenie implantów pod mięsień piersiowy nie wpływa na pracę gruczołów mlecznych. Panie mogą więc bezpiecznie karmić piersią. Również wszczepienie implantów pod gruczoł nie musi uniemożliwić karmienia piersią. Założenie implantów pod mięsień jest jednak bezpieczniejsze dla Pacjentki (łatwiej bada się wówczas piersi; pierś ma mniejszy kontakt z implantem; jest mniejsza tendencja do opadnięcia piersi).

Implanty pękają w samolocie.

To jeden z najczęściej powtarzanych mitów na temat implantów. Implanty nie pękają podczas lotów samolotem, panie posiadające implanty mogą też bezpiecznie nurkować, a nawet uprawiać kulturystykę.

Założenie implantów zmniejsza ryzyko zachorowania na raka piersi.

Założenie implantów nie wpływa na zmniejszenie ryzyka wystąpienia nowotworu piersi. Faktem jest jednak, że statystyki wykrywalności i wyleczenia nowotworów u Pacjentek z implantami są lepsze niż przeciętne. Wynika to z konieczności corocznej kontroli piersi z implantami.

Każdy zabieg chirurgiczny jest obciążeniem organizmu. Dlatego nasi specjaliści zawsze przeprowadzają wywiad kwalifikujący do zabiegu. Ogólne warunki przeprowadzenia operacji to:

• dobry stan zdrowia (nie wykonujemy zabiegów w okresie infekcji, szczególnie górnych dróg oddechowych);
  • przed każdym zabiegiem przeprowadzana jest konsultacja anestezjologiczna;
  • konieczne jest przeprowadzenie badania czasu krwawienia i krzepnięcia krwi oraz wykonanie morfologii;
  • konieczne jest wykonanie badania USG piersi lub mammografii - w zależności od diagnostyki prowadzimy dalsze leczenie i kwalifikacje do zabiegu (jeżeli badanie wykaże zmiany w piersiach, podejmujemy się ich leczenia po zabiegu);
  • wskazane jest, aby Pacjent był zaszczepiony przeciw WZW typu B (żółtaczka zakaźna), jednak nie jest to warunek konieczny do przeprowadzenia zabiegu.

Podczas konsultacji przed zabiegiem lekarz dobiera rodzaj, kształt i wielkość implantów oraz położenie blizny pooperacyjnej (dostępu operacyjnego) i położenie implantu (pod gruczołem piersiowym lub pod mięśniem piersiowym).

W naszej klinice kładziemy największy nacisk na zapewnienie pacjentom maksymalnego bezpieczeństwa. Każdy Pacjent otrzymuje pełną informację na temat zabiegu, w tym również na temat możliwych powikłań (lekarz omawia je szczegółowo w trakcie konsultacji, przed przystąpieniem do zabiegu).

Po zabiegu Pacjentka pozostaje w Klinice przez jedna dobę. Przed opuszczeniem kliniki usuwane są dreny pooperacyjne oraz dobierany jest stanik chirurgiczny. Chirurg indywidualnie ustala okres noszenia ubrania uciskowego/stanika z opatrunkami. W okresie rekonwalescencji niewskazany jest nadmierny wysiłek fizyczny oraz wykonywanie gwałtownych, sprawiających ból ruchów.

Zalecenia pooperacyjne

Po operacji pojawia się niewielki obrzęk piersi (może utrzymywać się do ok. 3 miesięcy, choć niektóre Pacjentki w ogóle go nie zauważają). Początkowo może też pojawić się mniejsza lub zwiększona wrażliwość otoczki i brodawki piersi.

Po konsultacji z lekarzem można stosować odpowiednie preparaty przyspieszające gojenie blizn.

Kształt piersi zmienia się przez pierwsze 3-4 tygodnie po operacji. Początkowo piersi są twarde (wynik opuchlizny i reakcji organizmu na interwencję chirurgiczną), jednak z czasem przybierają docelowy kształt, stają się miękkie i jędrne. Wskazane jest również noszenie specjalistycznego biustonosza pooperacyjnego (już od 3 dnia po zabiegu), w którym można chodzić bez konieczności noszenia bandaży.

Większy wysiłek fizyczny jest zabroniony przez 2 miesiące po zabiegu.