Korekcja powiek

Korekcja ksztautu uszu
  • Opis zabiegu

Korekcja opadnięcia powiek polega na skorygowaniu obwisłych i opadających powiek, a w efekcie na optycznym powiększeniu oka. Zabieg może obejmować powiekę górną lub dolną (usunięcie nadmiaru skóry, rozciągniętej część mięśnia okrężnego oka i usunięcie tkanki tłuszczowej okolicy powiek). Efekt operacji utrzymuje się od kilku do kilkunastu lat.

Możliwe są trzy opcje wykonania zabiegu:

• korekcja powiek górnych;
  • korekcja powiek dolnych;
  • korekcja powiek górnych i dolnych.

Operacja polega na nacięciu powieki (powiekę górną nacina się w bruździe na powiece górnej, czyli miejscu jej zagięcia, a powiekę dolną około 1-2 mm poniżej linii rzęs), a następnie na usunięciu nadmiaru skóry, rozciągniętej części mięśnia i nadmiaru tkanki tłuszczowej. Zabieg przeprowadza się w znieczuleniu dożylnym, w trybie ambulatoryjnym (pobyt kilkugodzinny) lub w znieczuleniu miejscowym, bez potrzeby pozostawania po zabiegu w klinice.

Plastykę powiek przeprowadza się już u trzydziestolatków

Jednak operacje tego typu w tak młodym wieku to rzadkość i wynikają z uwarunkowań genetycznych lub przyczyn medycznych. Zarówno panie, jak i panowie decydują się na takie zabiegi najczęściej około 50 roku życia.

Korekcję powiek przeprowadza się również ze względów medycznych.

Opadnięcie powiek może być efektem niedoczynności tarczycy lub choroby nerek, wówczas powieki częściej są obrzęknięte i w efekcie szybciej się rozciągają. Korekcja opadnięcia powiek jest wskazana ze względów medycznych, gdy stopień opadnięcia powiek górnych zbytnio obciąża wzrok (częste mruganie, szybsze zmęczenie oczu)

Plastyka powiek usunie kurze łapki

Korekcja kształtu powiek poprawia wyłącznie wygląd powiek, nie niweluje zmarszczek (choć może zmniejszyć niektóre), przebarwień pod powiekami, ani nie poprawia kształtu brwi

Każdy zabieg chirurgiczny jest obciążeniem organizmu. Dlatego nasi specjaliści zawsze przeprowadzają wywiad kwalifikujący do zabiegu. Ogólne warunki przeprowadzenia operacji to:

• dobry stan zdrowia (nie wykonujemy zabiegów w okresie infekcji, szczególnie górnych dróg oddechowych);
  • przed każdym zabiegiem przeprowadzana jest konsultacja anestezjologiczna;
  • konieczne jest przeprowadzenie badania czasu krwawienia i krzepnięcia krwi oraz wykonanie morfologii;
  • konieczne jest wykonanie badania USG piersi lub mammografii - w zależności od diagnostyki prowadzimy dalsze leczenie i kwalifikacje do zabiegu (jeżeli badanie wykaże zmiany w piersiach, podejmujemy się ich leczenia po zabiegu);
  • wskazane jest, aby Pacjentbył zaszczepiony przeciw WZW typu B (żółtaczka zakaźna), jednak nie jest to warunek konieczny do przeprowadzenia zabiegu.

W naszej klinice kładziemy największy nacisk na zapewnienie pacjentom maksymalnego bezpieczeństwa. Każdy Pacjentotrzymuje pełną informację na temat zabiegu, w tym również na temat możliwych powikłań (lekarz omawia je szczegółowo w trakcie konsultacji, przed przystąpieniem do zabiegu).

Po zabiegu na 3 dni zakładane są opatrunki plastrowe; szwy zdejmowane są po 7 dniach od operacji. W tym okresie wskazane jest ograniczenie aktywności fizycznej (unikanie gwałtownych ruchów i wysiłku fizycznego). Konieczne jest również stosowanie okładów na powieki z kwasu bornego.

Zalecenia pooperacyjne

Obrzęk okolicy oczu oraz zasinienia, które mogą pojawić się po operacji, zwykle ustępują po kilku dniach od zabiegu. Możliwe jest wystąpienie odczynowego zapalenia spojówek (zazwyczaj po kilku dniach objawy te zanikają). Po zdjęciu opatrunków, przez około 2 tygodnie, wskazane jest wykonywanie okładów na powieki. Zimne okłady można wykonywać przez pierwsze dwa dni po zabiegu, później wskazane są okłady o temperaturze pokojowej. Ostateczny wynik operacji uzyskuje się zazwyczaj około miesiąca po jej wykonaniu.